16 December 2006

Electronisch betalen

Vandaag werd de 1 miljardste betaling van het jaar uitgevoerd, omstreeks 14.37 was dat.
Ik checkte gauw even of ik het was, want rond die tijd was ik in de Fun in Mechelen om een verjaardagscadeautje voor mijn neefje te kopen. Ik zag net dat ik 13 minuten later was.
Ik val dus niet in de prijzen.
Het zou wel een mooie geste van Banksys zijn als ze deze gebruiker zijn bedrag terug zouden schenken.
Het is iets dat ik ook steeds vaker doe, ik heb wel altijd cash geld op zak, maar die biljetten blijven steeds langer in mijn portefeuille. Waar mogelijk betrap ik mezelf erop om steeds weer met bankcontact te betalen. Ook voor kleine uitgaven eigenlijk. Proton zou daar ook voor kunnen dienen maar dat gebruik ik enkel op het werk in de bedrijfscantine.
Plastic geld wordt dus steeds populairder. Ik hoorde op het nieuws net dat ze voor 24 december een nieuw record verwachten van 4 miljoen transacties op een dag. Een cijfer om van te duizelen.

Hoe lang zou het nog duren eer we nog alleen op deze manier kunnen betalen, dat zit er mettertijd aan te komen denk ik. We zullen ons wel aanpassen, dat doen we altijd toch.

Labels: , , ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home