11 July 2006

Kleine Didier

Op een dag verhuist de kleine Didier naar de buiten en koopt bij een oude boer een ezel voor 100 EUR.
De boer moet de ezel de dag erop bij Didier thuis brengen, maar die bewuste
voormiddag .

- "Sorry jongen, maar ik heb slecht nieuws : mijn ezel lag deze ochtend dood
toen ik hem wilde voederen."
- "Wel dan, geef me gewoon mijn 100 EUR terug."
- "Maar dat kan ik niet. Ik heb alles al uitgegeven ..."
- "Wel goed dan, breng me dan toch die ezel maar."
- "En wat ga je er wel mee doen, dan ?"
- "Wel, ik ga hem als prijs verloten in een tombola."
- "Maar je kunt toch geen dode ezel verloten !"
- "Zeker weten van wèl !! Ik zal gewoon aan niemand zeggen dat ie dood is."

Daarop bedenkt de boer dat het eigenlijk zijn probleem niet is, en vindt dat
hij het voorstel van de jongen niet moet afkeuren.
En hij levert dus de dode ezel af bij de kleine Didier.

Eén maand later loopt de boer nog eens bij de kleine Didier langs :

- "En, jongen, hoe is het nu met mijn dode ezel afgelopen ?"
- "Wel, zoals ik je al zei : ik heb hem verloot. Ik heb in het totaal 500
tombolabiljetten van 2 EUR/stuk verkocht, en uiteindelijk een winst behaald
van 898 EUR !"
- "En is er dan niemand geweest die geprotesteerd heeft ?"
- "Alleen maar de winnaar. Maar ik heb hem onmiddellijk zijn 2 EUR
teruggegeven, en klaar was kees !"


Epiloog : Ondertussen zijn de jaren voorbijgegaan. Didier is groot
geworden. Hij is nu minister van financiën .

1 Comments:

At 12:55 PM, Anonymous Anonymous said...

Beste Marc,

Sorry, Dit heeft niets met uw item te maken, maar via Telenet geraak ik blijkbaar niet binnen...het bericht komt altijd terug ;-(



Ik had gehoopt je gisterenavond te zien tijdens de viering op de Grote Markt, maar omdat we je niet hebben gevonden, stuur ik toch even een dringend berichtje.

Hopelijk kan je mij toch helpen want ik heb een Telenet probleem!



Zoals je weet heb ik destijds nogal kwaad gereageerd ivm de verschillende zenders die ineens wegvielen bij de overschakeling naar digitale TV

Mijn probleem is nu het volgende…ik werd zaterdag opgebeld door iemand van Telenet met het voorstel om nu dadelijk een digibox of digirecorder te kopen, want

als trouwe klant kreeg ik extra fantastische voordelen….maar, ik moest wel onmiddellijk beslissen!



Eerst en vooral lig ik daar momenteel helemaal niet meer van wakker, ten tweede vind ik dat die dame wel verschrikkelijk opdringerig was, uiteindelijk heb ik toch een bedenktijd kunnen bedingen tot morgen…

Daarom komt hier mijn vraag, is het aanbod inderdaad zo interessant, en is het echt nodig dat ik onmiddellijk die aankoop doe, of kan ik evengoed wachten tot er een nieuwe aanbieding komt, wanneer het mij beter uitkomt?

Kan je me hierin a.u.b. een beetje raad geven? Ik weet absoluut niet of die digibox of digirecorder zo dringend nodig is.



Hopelijk kan je me toch een beetje helpen bij mijn beslissing.



Alvast bedankt, warme zonnige groetjes,



Hildegarde Van Miert (Garda)

 

Post a Comment

<< Home