13 July 2006

De wet van Murphy

... heeft weer toegeslagen.
Zoals ik eerder al vermeldde vertrekken we morgen naar Hongarije. We doen dit met de wagen van mijn ouders, aangezien dat een zwaardere wagen is en op diesel rijdt. Dat is heel wat goedkoper. Om zeker te zijn dat me niets zou overkomen zoals een gestolen voertuig raadde mijn schoonvader aan om een extra stuurslot aan te schaffen om de wagen extra te beveiligen. Wat ik ook deed dus. Vanavond was ik de wagen aan het inladen om morgenochtend te vertrekken en wilde ik dat stuurslot dus ook al eens testen. Het ging dicht. Zonder probleem. Klikvast.
Maar toen ik het weer open wilde maken brak het sleuteltje af en het slot bleef dicht.
Kun je mijn verontwaardiging en eerlijk gezegd ook woede voorstellen?
Hier zit ik nu, met een perfect tegen diefstal beschermde wagen, alleen kan ik het niet meer open krijgen.
Verdomme toch.
Gelukkig ben ik zo bijdehand geweest om een bijkomende bijstandsverzekering te nemen voor de wagen, een mens weet niet wat er allemaal kan gebeuren en zodoende ben ik steeds verzekerd van pechbijstand. Net gebeld naar AXA en ze gingen meteen iemand sturen om eens een kijkje te nemen. Hopelijk doet ie meer en kan hij het open krijgen zodat we morgen alsnog kunnen vertrekken. Ergens ben ik wel blij dat het hier gebeurd is en niet in Oostenrijk. Maar de eerlijkheid gebied mij om te zeggen dat ik er toch niet 100% gerust in ben.
Bang afwachten is nu de boodschap.