05 January 2011

Film 2: Flags Of Our Fathers (2006)

De 2e film die ik slaagde uit te kijken dit jaar is dus Flags of Our Fathers, een film geregisseerd door Clint Eastwood. Na dat ik al eerder het andere deel van dit dubbelluik zag "Letters from Iwo Jima", waar de Japanse zijde van deze clash tussen de Japan en de VS getoond werd, zag ik nu dus de Amerikaanse zijde.
Eerder vorig jaar zag ik ook al de HBO serie Pacific die zich in enkele afleveringen ook uitspreekt over Iwo Jima. The Pacific vond ik zelf al heel wat minder dan Band of Brothers, en het moet gezegd zijn ik vind Flags of Our Fathers nog niet eens aan de knieƫn komen van Letters from Iwo Jima. Best vreemd want allebei geregisseerd door Clint Eastwood.
Volgens mij ben ik niet Amerikaans genoeg om verguld van trots te zijn om een vlag die op een berg gepland wordt.
Wat ik wel interessant vond was het verhaal van de foto, en hoe je zo als fotograaf de realiteit heel anders kan weergeven dan ze is.
Wat me echt stoorde in de film waren de laatste 20 minuten, die bleven maar duren, dus stop gewoon met kijken dan, je mist echt niets meer.
Ik ben blij dat ik hem gezien heb, maar geef mij toch maar Letters from Iwo Jima als ik moet kiezen.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home