14 August 2005

Het Beach boek

We hebben er weer een opzienbarende uitvinding bij.
Volgens dit artikel alvast.

Het Beach book, dat lezen langs het zwembad of op het strand veel aangenamer moet maken, is een uitvinding van de Amerikaan Charles Melcher, kennelijk een fervent vakantieganger én lezer, die al lang piekerde over hoe prettig het zou zijn om een boek te hebben waarvan de eigenaar niet bang moest zijn dat het doornat werd door plonsende machos in het zwembad, of vettig doordat de fles zonnebrandolie- of crème was omgevallen. Hij bedacht een procédé waarbij de bladzijden niet zijn gemaakt van houtpulp maar van plastic wat de paginas wel iets zwaarder maar niet dikker maakt en waardoor het boek bestand is tegen water, vet en zandkorrels.

Reuzehandig als je het mij vraagt, ik ben nu niet zo'n fervente strandganger maar ik durf op vakantie wel eens op een luchtmatrasje drijven met een boekje in de hand. De volgende keer dat mijn lieftallige vrouwtje dan een variant van cow-tipping wil proberen is mijn boek tenminste niet naar de vaantjes. En ook handig voor in bad natuurlijk.

Bij Amazon kan je het kopen.

1 Comments:

At 11:39 PM, Blogger Sir Robin said...

Je mag mijn linkje gerust aanpassen, hoor. :-) Bedankt voor je reactie alvast.

 

Post a Comment

<< Home